สมาชิก สถิติฟอรั่ม ธนาคาร
  • 3534เข้าชม
  • 6ตอบกลับ

ตั้งค่ากล้อง 50i / PF25 ดีสำหรับแปลงลง DVD และ อัพขึ้นยูทูปแบบ 1080P HD

ระดับ : สมาชิก VI
โพสต์
219
เงิน
4318
ความดี
4545
เครดิต
4514
จิตพิสัย
4414
จังหวัด
กรุงเทพมหานคร
สวัสดีครับมีคำถามดังนี้



ตั้งค่ากล้อง(วีดีโอ-แคนนอน

1.มีให้เลือกระหว่่าง  50i  /  PF25         สำหรับแปลงลง DVD และ อัพขึ้นยูทูปแบบ 1080P HD

2. x.v. color  ควร on/off ครับ

ขอบคุณครับ

บทความที่เกี่ยวข้อง

โพสต์
1858
เงิน
56103
ความดี
46498
เครดิต
51231
จิตพิสัย
52476
จังหวัด
กรุงเทพมหานคร


รอเทพมาสถิตนะครับ..
ระดับ : สมาชิก VI
โพสต์
219
เงิน
4318
ความดี
4545
เครดิต
4514
จิตพิสัย
4414
จังหวัด
กรุงเทพมหานคร
สงสัยเทพไม่มา ร้องเพลงเมียคอยมาคุย อยู่ครับ ป๋าเทพ ทันเดอร์ไง
ระดับ : สมาชิก VI
โพสต์
219
เงิน
4318
ความดี
4545
เครดิต
4514
จิตพิสัย
4414
จังหวัด
กรุงเทพมหานคร
http://forums.creativecow.net/thread/24/919401

มีมาตอบแล้วว


the 50i is better for quick actions, as it has less motion blur, but the PF25 is much better in Low Light. I use the PF25.
ระดับ : สมาชิก VI
โพสต์
219
เงิน
4318
ความดี
4545
เครดิต
4514
จิตพิสัย
4414
จังหวัด
กรุงเทพมหานคร
เฉพาะตอบกลับของผู้โพสต์ 4#  โพสต์เมื่อ: 2011-10-04
http://canon-hf100.blogspot.com/2008/06/pf25-vs-50i.html


http://canon-hf100.blogspot.com/search?updated-min=2009-01-01T00%3A00%3A00%2B01%3A00&updated-max=2010-01-01T00%3A00%3A00%2B01%3A00&max-results=16

I think I got it. There's no need to switch to interlaced recording for better image quality. I somehow understood Adam Wilts review (see previous post) as if the HF11 records better images in interlaced mode. But that was a misinterpretation. What Adam Wilt says is: if you compare progressive recordings of the HF11 to real progressive recordings of a professional camcorder the HF11/10/100 looks less good because of the sawtooth artefacts shown above. A real progressive recording camcorder will not show these artefacts. If he compares interlaced recordings of both camcorders the difference is very small though.

The 1:1 details shown above come from a slowly moving HF100. The progressive recording shows these red sawtooth artefacts because of the interlaced color coding. But the interlaced recording also shows these artefacts plus the typical interlace combs. So if you need progressive frames shoot in PF25 mode and live with the artefacts. I'm glad I don't have to deal with all this annoying deinterlacing stuff.

I don't understand how this interlaced 4:2:0 color coding stuff works but at least now I see the disadvantage of progressive frames recorded in an interlaced format .
ระดับ : สมาชิก VI
โพสต์
219
เงิน
4318
ความดี
4545
เครดิต
4514
จิตพิสัย
4414
จังหวัด
กรุงเทพมหานคร
เฉพาะตอบกลับของผู้โพสต์ 5#  โพสต์เมื่อ: 2011-10-04
 



  • รูปภาพ:interlacedcolorartefacts.jpg
ระดับ : สมาชิก VI
โพสต์
219
เงิน
4318
ความดี
4545
เครดิต
4514
จิตพิสัย
4414
จังหวัด
กรุงเทพมหานคร
เฉพาะตอบกลับของผู้โพสต์ 6#  โพสต์เมื่อ: 2011-10-04
www.filefactory.com/file/c1df3c


โหลดมาดูกันได้ครับขนาด สองร้อย เมค
รายละเอียดไฟล์แนบ
กล่องตอบกลับด่วน

คุณไม่มีสิทธิ์ใช้งานส่วนนี้, กรุณาเข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน
กรุณาใช้ข้อความที่สุภาพ คุณสามารถบันทึกฉบับร่างได้